Міністерство освіти і науки розробило проєкт Програми незалежного тестування фахових знань та вмінь учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти.
Незалежне тестування є одним з трьох інструментів сертифікації вчителів початкових класів шкіл та застосовується для перевірки фахових знань та умінь як складових професійних компетентностей вчителя початкової школи відповідно до трудових функцій:
-
управління освітнім процесом;
-
навчання учнів предметів (інтегрованих курсів);
-
партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу;
-
організація освітнього середовища.
Кожен розділ програми містить підрозділи, що відповідають професійним компетентностям вчителя початкової школи згідно з Професійним стандартом.
Перший розділ «Управління освітнім процесом» містить підрозділи:
-
планування освітнього процесу;
-
вимоги законодавства до організації освітнього процесу;
-
оцінювання результатів навчання учнів.
Другий розділ «Навчання учнів предметів (інтегрованих курсів)» містить підрозділи:
-
комунікація державною мовою з дотриманням норм української літературної мови;
-
система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом;
-
методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом;
-
інформатична освіта та цифрове освітнє середовище.
Третій розділ «Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу» містить підрозділи:
-
психологічні особливості, самооцінка та особливості становлення пізнавальних процесів учнів молодшого шкільного віку;
-
розвиток емоційно-етичної компетентності вчителя;
-
суб’єкт-суб’єктні відносини вчителя з іншими учасниками освітнього процесу.
Четвертий розділ «Організація освітнього середовища» містить підрозділи:
-
організація індивідуального, диференційованого та інклюзивного навчання;
-
організація безпечного освітнього середовища;
-
змістове наповнення освітнього середовища.
Зауваження та пропозиції до зазначеного проєкту Програми приймаються у довільній формі до 15 лютого 2022 року на електронну адресу: alevtyna.lototska@mon.gov.ua.
З повним текстом документа ви можете ознайомитися тут: